lördag 28 juli 2012

Hjälpsamhet..

Lördag och ett strålande väder..sommar äntligen!

Dagens agenda innehåller bla att RÖJA kolonilotten..RÖJA alltså!

Rubriken idag är inte alls påkommen av kolonilottsröjet utan efter att jag igår fått en förfrågan om att hjälpa. Hjälpa någon som håller på att gå under men tar inte ansvar för sig själv. Så jävla jobbigt att fundera ut vad som är bäst.

Min ryggmärg vet EXAKT och MAGKÄNSLAN också men sen har vi centrat i hjärnan som tänker utifrån    HUR jag vill att alla människor ska ha det..det humanitära centrat *om det nu finns ngt sådant*

OM man ska hjälpa ..då är frågan ..på vilket sätt?

Man måste också bestämma OM man *läs jag* orkar..det har jag också svaret på.

Så här är det i min värld.."ansvaret måste tas av ägaren"..dvs den som sitter på problemet..finns ingen annan lösning..tyvärr!

Så..jag vet alltså hur jag ska handskas med detta MEN det blir kollision med den väldigt humana och liberala sidan i mig.

Någon sa.."Alltid ska man fundera över något!"..det är en sanning men även där kan man välja..välja vad man ska fundera på!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar