lördag 28 juli 2012

Var kommer torkan ifrån..

Föst måste jag berätta gårdagskvällens roligaste.

Den lilla greken är ju inne i em period då han blir rädd för det mista lilla. I går kväll satt jag ute på alltanen och rätt som det var hörde jag grannarna längre bort i längan säga "Titta där..vilken stor" samtidigt som jag hörde att det pös konstigt ovanifrån. Jag tittade upp på himlen och skådar en ganska lågflygande luftballong. Eftersom hunden alltid måste titta på vad jag tittar på, kom han kutandes. Han lyft huvudet och HJÄLP såg den MYCKET STORA saken som svävade i luften.

Det hela var obetalbart när svansen höjdes i MAXläge och han skällde med en frekvens som jag aldrig har hört tidigare..han skulle liksom skälla bort det stora orosmolnet som svävade alldeles ovanför..jaa det så förskräckligt roligt ut:)

Vi har varit på "lotten"..jag kan verkligen inte förstå HUR saker och ting torkat bort där i den lilla täppan. Det har ju förtusan inte gjort ngt annat än tokregnat! Vi fick tokvattna och rensa massor med ogräs. Det är förmodligen ogräset som slukat allt regnvatten för ngt mer grönskande har jag aldrig skådat...och välväxt kan tilläggas.

Nu blir det hallonpaj på nyplockade hallon..det blir smaskens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar