fredag 27 juli 2012

Installationer..

Trådlösa..så nu är det så trådlöst det kan bli här hemma...nu är nätverket..du vet LAN  ett faktum!!..så jäkla skönt!!

Inga små nystan av sladdar som gör att dammsugaren inte kan göra sitt fullt ut..kan skriva ut från vilken dator som helst via den trådlösa routern och själva Ewa känner sig sååååå nöjd!

Jag kan tom skriva ut på skrivaren hemma fast jag befinner mig ngn helt annanstans..visst är det konstigt!?! ..eller det är ju inte konstigare än att man får nyttja "Molnet" men tusan vad dessa molntjänster kan underlätta om man har ett användningsområde för dom.

Vet inte om jag kan räkna in den lilla Androiden i installationen av trådlösa nätverk..eller jo det kan jag eftersom den nyttjar WiFi när vi..Androiden och jag..är hemma ;)

Den är inte alls lika lätt att ha att göra med och det är bara av den anledningen att jag inte är så intresserad. Men nu har jag fattat att jag faktiskt har användning för en del applikationer som Androiden kan bära med sig.

Jag kommer att sätta mig in i det hela och har efter anmodan laddat ner appen Whats Up *skrattar*. Tills i går kväll fattade jag inte vad jag skulle med den lilla snackisappen till så jag fick fråga VARFÖR och Hur gör man!?!

Fick ett mycket pedagogiskt svar av en fd kollega så nu återstår bara att fylla appen med kontakter som nyttjar samma tjänst så jag kan snacka gratis..*pannan i djupa veck* hmm..när jag försöker söka kontakter från appen händer inget så jag lägger tfn åt sidan ett tag..ska dammsuga de fria golvytorna och det ska bli riktigt KUUUUL!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar