tisdag 24 juli 2012

Urseeegt..

jaa, verkligen!
Jag är seg..vädret skit och förmodligen har nervarvningen påbörjats i kroppen. Ganska snopet det sista eftersom uppvarvningen sker paralellt..undra på att kroppen är seg.
Sista semesterdagarna och jobbfunderingar snurrar i huvet. Inte ok när man har semester men den kreativa sidan i min hjärna bestämmer själv när den ska vara kreativ.

Otajmat eftersom jag är seeeeg och tankeverksamheten går på slow.

Jag älskar ju att planera utbildning och jag har världens roligaste kurs att planera med kursstart den 20 augusti..Information och kommunikation 1 på gymnasienivå..yrkesförberedande..fattar du vad roligt det är!?!

20 veckor fyllda av ALLT värt att veta i ämnet och jag har inga som helst svårigheter att sälja in kursen om det nu var jag som skulle marknadsföra den då!

Grovplaneringen är klar och nu återstår finliret. Finlir är inte så bara för det är då som avskalandet av innehåll behövs för att rymmas inom tidsramen och då får det inte bli på bekostnad av en bra helhet.

Får hoppas att eleverna tycker det är lika roligt som jag och att de vill gå kursen del 2 sen. Hmm..det vore bra mycket enklare att planera för båda kurserna samtidigt men det krävs..som det så fint heter..erforderliga beslut för att den andra delen..fortsättningen ska bli av.

Behöver en ECDL bok för MS Office 2007 för Windows 7..behöver bara den boken som handlar om allmän IT..är det någon som vill sälja den till mig?

Sen behöverjag en systemvetenskaplig utbildning..den betalar jag ganska bra för! Det var ett skämt..inte att jag behöver utbildningen men att jag skulle snika till mig ett papper på att jag har den..ICKE! Papperet är skit det samma utan det är själva kunskapen jag vill åt..snabbkurs..omfattande och lätt!

Tror tyvärr att den kravspecen inte är realistisk...men önska får man väl?

Nu får det lov att bli lite lunch..hänga tvätt och tvätta en n y maskin med kläder.

Det blev ingen Allsång IRL idag..vädret var allt för komplicerat för att sitta i timtal på Skansen..här är det just nu lika grått som om klockan skulle vara vid 23.00..USCH!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar