tisdag 3 juli 2012

Liselott..

Är namnet på vår nya rullgardin! Jag köpte den för en vecka sedan men igår fick jag skjuts av Prinsessfamiljen till IKEA för att byta till rätt bredd..2 meter!

Det var mer än 2 eter kö på det stora varuhuset och 45 minuter tog det att rassla sig fram till den enda återköpskassan som var öppen..DÅLIGT IKEA!

Men nu sitter den där och det blev precis så fint som jag föreställt mig. Tavelhyllorna och nästan alla garderobsdörrar på plats. FY FAN vad vi har målat*ursäkta svenskan* men jag är rejält mätt på att måla nu.

Skulle ha undervisat på em men mina elever passaade tydligen på att njuta av det vackra sommarvädret..ingen kom. Snopet när jag förberett en riktig panglektion.

Längtar till hälsingland..läste nyss på FB att syster och de delar av min familj som är i sommarstugan nu träffat på Kronprinsesfamiljen vid Sävstorpet. Prins Daniels farbror Hugo Westling spelar alltid på det årliga evenemanget första tisdagen i juli vid soldattorpet där min mormor har sina rötter..vi brukar vara där men inte i år.

Jaja..23.04..nu får det vara nog för idag. I morgon jobb sen är hela huset fullt av grabbar *läs män i 40-55-årsåldern* som ska spela gitarr och dricka pilsner. Själv ska jag ordna alla foton på de nya tavelhyllornaLer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar