torsdag 19 juli 2012

Skavfötters..

Har de två vännerna kamperat. I solstolen igår..

och inatt hela natten!

Den lilla greken Stawros vaktar sin Prinsessa och det var inte att tänka på att han skulle ligga i sin säng när han hade skaffat sig uppdraget att vakta den lilla skönheten. Hunden avböjde bestämt både mattes och husses invit att komma och lägga sig som vanligt.

Det var inte heller att tänka på att han skulle med husse ut på morgonkissning den vanliga tiden. Han tittade upp för att raskt vända på huvudetet och borra ner det i Prinsessans täcke och somna om..så söta.

Vilket race det varit här det senaste dygnet. Det ska liksom hinnas med allt när den stora Prinsessan få rå om farmor på egen hand..utan störningsmoment. Ja, hon delar uppmärksamheten med den lilla hunden.

I morse tog vi tåget till Köping för att träffa ..jaa hur man benämner alla på rätt sätt är inte lätt men jag tror att vi rätt ut vem som är gammelgenerationen med vem ..moster samt gammelmoster eller blev det rent av farmors syster..kusinförhållandet är inte så svårt men när kusineerna är typ 23-24 år äldre, respektive yngre och när mostrarnas barn är yngre..dvs kusinerna..än de egna så förstår du att det blir en hel del förvecklingar.

Själv tycker jag det är gräsligt svårt att veta om/när jag är farmor eller moster ELLER mamma :)

Roligt som tusan är det! Den lilla hunden gick och la sig direkt vi kom hem för han har haft fullt sjå hela dagen att hålla ordning på ALLA. Själv är jag på väg mot sängen jag med och kan bara konstatera att i morgon är det slut på min första semestervecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar