söndag 15 juli 2012

Hallå..var är sommaren?..

Inte här iaf..kallt och regn!

Piggade upp mig i går med att fynda på skorean. *skrattar* Det verkar dock inte som jag får någon användning av dom i år eftersom den vanligaste fotklädseln = gummistövlar..

Nya skor juli 2012

Det händer inte särskilt mycket i trädgården. Det behövs VÄRME!!!! Tomaterna har inte ens börjat blomma och Chilin är i samma fas so paprikan..blommar med massor av små vita blommor men om inte det kommer värme nu kommer det inte bli en enda färdig frukt.

Fuchsiorna börjar se vattensjuka ut..gula blad som jag plockar av i vild förtvivlan. Den ena fuchsian har inte ens börjat knoppa men den andra har iaf orkat få fra några knoppar och två fantastiska blommor är på väg att slå ut helt..om de orkar..

Fuchsia juli 2012

Neej..mer sol och värme åt folket!!!!!

Jag återgår till mina hushållsnära tjänster istället för att gå ut och sola..det går nämligen inte! Söndagslunchen består av riktig höstmat..isterband och stuvad potatis med rödbetor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar