söndag 18 mars 2012

Berta..Välkommen tillbaka..

AJAJAJAJ..OJOJOJOJ!!!!!

Efter att jag den senast veckan klivit upp och ner på stolar och stegar samt monterat hyllor i garderober och flyttpackat ett kök har jag nu så ont i kroppen att jag skulle behöva akut massage..det känns som jag är kallvalsmanglad!

Nu börjar det dra ihop sig kan man säga! Förra söndagens turne till IKEA var rätt timad för annars hade vi inte fått undan det som ska in i garderoberna.

Hyllplan och div garderobsutrustning handlades och är nu så gott som monterad.

Jag vet att jag tidigare skrivit om Berta här på bloggen men hur jag än söker hittar jag inte inlägget..men i alla fall ..är hon nu tillbaka! På metervara blå och vitrutig har IKEA tagit förnuftet tillfånga och sett till att Berta blå åter finns i lager. Kan inte hitta tyget på IKEAs webbsida men häri Västerås finns det!

Det var ju så här att jag konstaterade att jag hade Berta blå så det skulle räcka att klä om köksstolarna..räknade stolarna och mätte. Det var bara det att jag ställt undan en av de fem stolarna så den blev aldrig omklädd. När jag sen kom till IKEA nästa gång hade Berta blå försvunnit ur sortimentet..men nu så är hon tillbaka den klassiska caférutan!

Sängen..den nya anländer på tisdag så idag är det småfix..det sista som ska grejas med. Skrapa fönstren rena från färgdräll ska jag börja med..typ nu!

2 kommentarer:

  1. Va glad man blir när något man gillar kommer tillbaka!

    SvaraRadera
  2. Jaa..jätteglad! Eftersom den lilla greken också ligger på kökssoffan passade jag på att köpa extra tyg så jag kan byta och tvätta..det blir nämligen ganska smutsigt där på kökssoffan :)

    SvaraRadera