torsdag 22 mars 2012

Röda trådar..

Först skickar jag positiva varma tankar till vännen som idag ska opereras för bröstcancer.

bröst

Torsdag morgon och fru Vår knackar på dörren. Hon förmedlar att jag borde röja på baksidan så vårens tecken får utrymme att synas.

Jaja..vi får väl se hur det blir med den saken. Först står fönstertvätt på agendan så man kan se att det finns en baksida..en fantastisk uteplats som snart kan börja nyttjas som uterum.

Fick ett glädjande mail nu på morgonen. Det efter att jag svarat på ett mail från en potentiell arbetsgivare med väldigt nischade arbetsuppgifter..arbetsuppgifter som skulle passa mig som hand i handske. Varför? jo därför att magkänslan visar att jag hittat den röda tråden i vad som beskrivs i platsannonsen och att det skulle ge mig en utmaning..den behöver jag nu!

Har man knäckt koden eller hittat “den röda tråden” i något så är det frustrerande att inte kunna väva vidare.

Jag får vänta ett tag till ..vi vet ju alla hur duktig jag är på att vänta..INTE! Jag förstår samtidigt att det är bra frustrationsträning och utveckling i väntandeteknik.

Det riktigt positiva i morgonens mail är att jag fått bekräftat att jag är “bred”..haha! Trots att jag våndades över att min IT kunskap inte inkluderar någon systemvetenskaplig dokumentation från någon tjusig högskoleutbildning när jag ärligt svarade på frågorna i mailet från den potentiella arbetsgivaren..fick jag på pränt att jag har en bredd..det är bra för självkänslan!

Jag är med i rekryteringsförfarandet..det är jag mycket nöjd med!

1 kommentar:

  1. Åh, va roligt!
    Håller tummar och tassar för dig!!
    KRAM

    SvaraRadera