lördag 10 mars 2012

Teknikufo..

Lördag och jag vet inte om den lilla greken och husse gått vilse på morgontruddelutten! ..Gud vad länge dom varit borta!

Själv har jag satt FART! Frukosterat för länge sedan..och grejsat lite för att nu förflytta mig in i duschen.

Fredagens turné var lyckad! ..intensiv men lyckad! Du skulle se den lillahunden när han förstår att vi är på väg mot bussen..han piper och drar och så fort vi gått ombord lägger han öronen tätt mot huvudet och njuuuter av bussresan. Inte riktigt lika njutbart är det att åka tåg men helt ok. I går fick han sällskap av en annan hanhund i den lilla tågkupén och det är lite stressande för den lilla hunden..han stressbajsar när vi klivit av tåget. Men som sagt det går bättre och bättre!

Teknik ja. Jag vill påstå att jag är en ganska duktig datoranvändare..förstår sammanhangen och har lätt för att felsöka. Så är det inte vad gäller mobiltelefoner! Skillnaden är att jag inte är ett dugg intresserad av mobiler..eller har varit ska jag väl säga.

Tror ALLA i omgivningen utom jag, älsklingen och en till (har telefoner sen stenåldern) har såna androider den ena värre än den andra. Nej då min har touchdisplay och det går att surfa men gud vilket krångel.

Tänk hur man funkar..nu hör det ju till saken att ALLA våra batteriladdare ligger “på ngt bra ställe” och har så gjort ett antal veckor. Jag blir helt handikappad när jag inte kan fota som jag vill. I går när jag hade hittat finaste tyget att klä sänggavel med så ville jag visa älsklingen men HADE INGEN KAMERA!!!

Hade jag väl!..mobilen modell ä men kamera fanns ju. Så..jag fick ju nu lära mig hur man fotar med mobilen Blinkar jag fick också lära mig hur man flyttar bilden från kameran till datorn med hjälp av blåtand..haha det var ju hur smidigt som helst!

(om jag funderar över hur bilden kan flytta sig trådlöst från tfn till datorn får jag ont i huvet)..jag vet att det är information som skickas trådlöst och det krävs en sändare och en mottagare. Jag vet också att blåtand är en standard..precis som usb..firewire mm  men det hjälper liksom inte när jag försöker förstå hur det går till.

Vissa saker behöver man inte förstå helt och fullt..det räcker med att man vet hur man använder grejerna!

Kommer kanske ett mobilfoto här sen så du kan se hur långt (eller kort) vi hunnit i projektet sovrumsrenovering!

4 kommentarer:

  1. Äntligen!
    Har ju varit supernyfiken på hur dte kan tänkas se ut i rummet du "pratat" om så mycket!

    SvaraRadera
  2. Dessa alla laddare och diverse sladdar för att koppla samman enhet och dator... :/

    Vad som är bra är nu att alla mobiler har en likadan laddare, en positiv sak i röran :P

    Kram!! :)

    SvaraRadera
  3. Kommer bilder i morrn..*skrattar* när jag kom på nu att jag skulle ta bilder på dagens framsteg..hade MOBILEN laddat ur :D

    Men gud så bra Nicole..Vi står inför beslutet OM vi ska säga upp hem-telabbonemanget och bara ha mobil..då får vi inte fler laddare än nödvändigt.

    Det är ju helt otroligt hur många olika laddare man har!

    KRAM och God Mello!! :)

    SvaraRadera
  4. *skrattar* Galet juh :O :)

    SvaraRadera