onsdag 14 mars 2012

Den borttappade skägglisten..

Onsdag och vår i luften.

Kroppen känns som den sprungit maraton eller åkt vasaloppet. Det blir så när man ägnar sig åt ovana rörelser som att måla fönster och montera IKEA-grejer.

PAX Malm skjutdörrar..men vem faan har gjort beskrivningen? Den är spegelvänd mot hur den ska monteras. Älsklingens ingenjörstalanger kommer väl till pass och jag har resignerat i mina försök att tyda bilderna i monteringsanvisningen. Det blir tredje kvällen i kväll som vi kommer umgås med PAX Malm.

Du som följt med under renoveringen vet att vi fått reklamera delar ur IKEA paketen som varit skadade. Vi har också hunnit få nya delar. Igår var det dags igen..trodde vi Blinkar

Dörr A var monterad och det var bara den lilla skägglisten som skulle tejpas på. INGEN SKÄGGLIST! Letade bland alla på golvet utlagda delar men icke.

IKEA kundtjänst Ulrika..vad kan jag hjälpa till med?” Jag talade först om vad jag tyckte om den fullkomligt opedagogiska beskrivningen. Det var ju inte Ulrikas fel men om ingen säger något får ju IKEA inte chansen att ändra i den så folk förstår.

Därefter berättade jag att vi inte fått ngn skägglist i vår leverans. Vi började med att identifiera skägglistens artikelnummer och då kom älsklingen farandes med en liten vit kartong..HAN HADE HITTAT SKÄGGLISTEN!

Skägglist

Så..ta tag i dagen och försöka föra projekt sovrumsrenovering en bit framåt..det är vad jag ska göra nu!

2 kommentarer:

  1. "Skägglist"?
    Vilket namn...
    Tur ni hittade den så ni slapp en till vända till IKEA.
    Det är kul att åka dit för att handla men inte för att byta eller hämta glömda saker...

    SvaraRadera
  2. Haha..men dom har ju räknat ut det IKEA..om man åker dit för att byta eller så, handlar man ju alltid minst en grej till :)

    Nu är vi snart i mål med IKEA grejerna så risken att vi ska behöva kontakta dom igen är liiiiten..inte obefintlig men liiiten :)

    SvaraRadera