torsdag 1 mars 2012

Varg eller inte..

Torsdag och mars månad har inletts. Mulet och hela baksidan är snöfri..skönt! Vi har andra drivor här..drivor av grejer från det “urblåsta” sovrummet och drivor av kartonger med innehåll som ska in i sovrummet men även dom drivorna kommer “smälta” bort inom kort!

Rubriken ja..sannolikt har vi en varg som vimsar omkring här ute i Bjurhovda/Badelunda..flera iakttagelser vittnar om detta. Älsklingen har ju vid 2 tillfällen sett en skepnad som kunde liknas vid en stor grå schäfer..utan matte eller husse. I slutet på förra veckan såg Kiras matte en varg..på nästa exakt samma ställe som älsklingens iakttagelser. Älsklingen har ..eller rättare sagt den lilla greken har hittat inälvor precis bredvid gångvägen där iakttagelserna gjorts.

I går läste jag på facebook där jag är med i en grupp som kallas Västerås hundsällskap att en kille hittat ett halvt rådjur (framdelen kvar resten uppätet) en bit härifrån. Det var fakta!

Sen..ja det är då jag inte hänger med!! Det är precis som folk har behov av att veta bäst..vad trött jag blir! Det är väl precis som med allting annars..man tycker olika!

En del tycker det ska finnas varg en del inte..jaha..det måste väl folk få tycka utan att någon gör anspråk på sanningen. Är man rädd så är man, man behöver ju göra något åt det men jag tycker man får respektera rädsla.

Sen har vi kategorin som vill lura sig själva. Då argumenterar man tydligen i försvar att de som sett varg har fel..det är ingen varg utan något annat. Detta argumenterande övergår nästan i påhopp..märkligt!

Oavsett om vi har varg här eller inte så är min inställning att MÄNNISKOR får respektera varandra. Jag fascineras över vargens och rovdjurens förmåga till överlevnad och de är vackra!

Det jag inte gillar är att ha varg “inpå knuten”! Varför?..joo för att vi bor i en storstad..visserligen längst ut i ytterkanten men det är verkligen inte vargens “normala” beteende att knalla omkring i ett bostadsområde och söka föda! ..då är något vajsing och det skrämmer mig!

Förr om åren har vi haft jättemånga harar här..när man tittat ut genom fönstret på morgonen har det suttit ett gäng harar på baksidan..i vinter har jag sett 2 harar på hela vintern!

Alltså jag gillar varg men inte i stan i ett bostadsområde för då måste något ha rubbats i vargens normala beteende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar