tisdag 27 mars 2012

Skulle du vilja..

göra mig en tjänst?

*suckar* Det skulle vara väldigt snällt om du ville bege dig till den förbannade Arbetsförmedlingen  istället för mig!

Vet inte hur jag ska förhålla mig och vet inte vad jag ska förbereda mig på när jag idag måste fara iväg till den uråldriga myndigheten för att berätta att mina stämplingsdagar går ut om en vecka,

Ätgärd..får se hur många ggr ordet kommer att användas vid mötet..hatar det ordet i mänskliga sammanhang.

Ungefär som jag skulle använda ordet åtgärd i sammanhanget när jag igår hämtade in de övervintrade fuchsiorna..

fuchsior2012

Nej..de nu förskräckligt fula fuchsiorna kräver istället omvårdnad. Om jag inte bryr mig om dom i det här tillståndet kommer de inte att skjuta nya små ljusgröna blad..de behöver lite omhändertagande.

Ny jord..vatten och glada små tillrop för att orka sätta fart att starta upp den vintervilande växtkraften och om ca en vecka kan man skönja att livet är på G.

De ser faktiskt helt döda ut men skenet kan bedra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar