lördag 28 augusti 2010

Första höstmorgonen..

En vacker solig morgon och väderstationen visar 7+. Hög luft och det är lätt att andas. Nu när man påminns om att hösten är i annalkande får det kanske bli en liten inventering av höstgarderoben..kommer tusan inte håg vad den innehåller.

Prinsessans nya byxor ska sys in också.. hon är ju så lååång och smaaal så byxorna är bra mycket förstora upptill men helt lagom på längden. Handla måste vi och vi ska ge oss iväg ganska snart för älsklingen har läst i lördagstidningen att det idag är den största handlingsdagen på hela året...(kan det stämma tro?). Det stod att lönen har kommit och att människor tröstar sig med shopping för det är så tråkigt att det börjar bli höst och skolorna har börjat och barnen har växt under sommaren så de behöver nya kläder nu när skolorna börjar..och gympa kläder och skor..för fötterna har också växt!

Jaja..vi får försöka komma iväg snarast! Mitt största behov av shopping just nu består av att köpa de plädar som hör till kuddarna jag köpte förra helgen..har försökt att säga "Ewa..de är för dyra..du har redan hittat dina favoritplädar..dom är vita DOM KOMMER BLI SÅÅ LORTIGA!!" men jag har inte kunnat övertala mig..plädarna dyker upp i tankarna stup i kvarten så nu..idag..måste jag nog titta på dem igen och jag hoppas att jag INTE tycker lika mycket om dem som förra helgen...de är för dyra!!!

Japp..bara bege sig mot duschen..lite mer kaffe först bara..sköna lördag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar