torsdag 26 augusti 2010

Raka svar..

Följer den första partiledarutfrågningen i SV1. Mona Salin frågas ut. Så här långt kan jag konstatera att det är inte många frågor hon svarar rak på ..ja eller nej.

Det har nu gått en stund sedan hon i min värld gjorde bort sig kapitalt..har vi det här laget stängt av det aktiva lyssnandet. Det hände när hon undvek det raka svaret på frågan om hon i minoritet efter valet kunde tänka sig samarbeta med SD???..det finns väl bara ett självklart NEJ som svar på den frågan??

Jag tolkar det flummiga svaret som att hon..Mona.. är så sugen på makten att hon KAN..i värsta fall..men hon KAN tänka sig ett samarbete..annars skulle hon svarat NEJ på frågan.

Klart då Mona och hennes samarbetspartners går bort!!


Nu ska Aktuellt i SVT2 analysera utfrågningen..blir intressant att höra vad experterna har att säga.

Tusan vad enkelt det skulle vara i den här världen om kommunikationen kunde vara rak..att man kan säga vad man tycker utan att folk ska känna sig påhoppade eller tolka det som sägs. Sedan har vi aspekten där det ska visas hänsyn..drygt som tusan är det..vissa ska liksom skyddas av andra som tar den rollen vilket får konsekvensen att vissa ALDRIG behöver ta ansvar. Vissa ges ansvar men ansvaret behöver de bara ta en de av vilket sätter andra i en JÄKLA taskig sits.

Själv har jag ju en strategi för sånt här..jag lägger ansvaret tillbaka där det hör hemma och då får det konsekvenser också..för mig själv! JAG FÅR ALLTID VÄNTA PÅ ATT NÅT SKA HÄNDA..VÄNTA ..VÄNTA ..VÄNTA!!..drygt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar