onsdag 25 augusti 2010

Special..

Onsdag och lite höstvarning kan jag konstatera. Anlänt jobbet och förberedelserna för dagens speciella utbildning är i full gång. Ska genomföra en anpassad utbildning i Vårddokumentation 3 - för läkarsekreterare och ska göra det i produktion med speciell utrustning som gör det möjligt att förstora det som visas på skärmen.

Jag har inte haft möjlighet att testa utrustningen och därför vet jag i nuläget inte hur den fungerar i en utbildningssituation men ambitionen är att lösa detta till det bästa för deltagaren och mig själv. Min ide är att pedagogiskt guida användaren i hennes normala arbetsmiljö vilket kommer innebära att instruera henne i navigationen i och mellan de olika delarna hon behöver kunna och det är ganska annorlunda mot en "vanlig" utbildning där jag är förare av muspekaren och har möjlighet att både berätta och visa..nu ska jag bara berätta..har jag tänkt. Vet inte om metoden kommer att hålla men annars kommer jag lösa det på plats...utmaning kallas sånt här...eller prövning kanske:)

Jobbet att utbilda i Cosmic börjar sjunga på refrängen och det är hög tid att se sig omkring efter något annat stimulerande arbete..gärna som utbildare men jobbsökaraktiviteten har inte varit så stor än..får helt enkelt rycka upp mig på den fronten!

Har Du något att erbjuda en IT-pedagog så hör av dig..efter nyår blir alldeles ypperligt och helst inte heltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar