tisdag 3 augusti 2010

Installatör..

Dagens projekttitel! Tycker faktiskt att jag kan kalla mig installatör efter installationen av vårt nya trådlösa nätverk här hemma..eller nätvärk som någon kallade det för. Ganska enkelt faktiskt med undantag för den lite trixiga säkerhetsnyckelns inställningar..men annars bara "göra".

Den konverterade "storfilen" är klar och godkänd..skönt så nu är det bara att sätta igång med konverteringen av den andra "storfilen" Indiendvd2.mp4v. Kör igång konverteringen nu och den beräknas vara klar 00.30 ..men då sover jag skönhetssömn!

Morgondagen får lov att strykas ur almanackan..ska på synfältsundersökning och de vidgar ju ppupillerna med några små droppar och därför blir jag fruktansvärt disorienterad efter..illamående och huvudvärk..det brukar ta tills dagen därpå innan jag "är människa " igen.

Jaha..då får man sakteliga avsluta dagen idag. Efter släktbesök..installation..instruktion i program för dvd-bränning och skapande av de menyer som behöver finnas på en proffsigt producerad dvd så är själva farmodern ganska trött. Är faktiskt glad att fiskegänget inte kom hem med någon fångst som behövde rensas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar