måndag 16 augusti 2010

Premiärturen..

Måndag då och helgen försvann! I går var vi på bio eller rättare sagt bion var här..lååångfilm. Fantastiskt trevligt var det och så lärorikt att få se den nedklippta 15-timmars filmen från indien som Allex och Linda filmat..Jättetack för fantastiska vyer och att jag fick se vad ni pysslat med i  månader.

Det är lätt att ta mycket för givet och FY TUSAN eller TACK SÅ MYCKET för vad bra vi har det här i gamla Svedala och så lite krångel..fast..jag tror det är bra att få distans till allt det vi har här och se andra värden i livet..och jag säger inte att vi har det bättre men mindre krångel är det nog här i allafall.

Vi började strax efter 11 i går fm och sista filmsnutten avslutades strax före 21 i går kväll:)

Så blev det som sagt måndag och premiärturen i den lilla svarta är avklarad...lyxigt värre;)

Nu.....suck, för jag har ingen lust alls just nu,..ska jag plugga morgondagens kursplanering i Windows. Det är ju hur länge sedan som helst jag hade Windowskurs så jag har läst på kan man säga. Kul blir det men svårigheten ligger i att jag ska anpassa den viktigaste grundkunskapen i Windows på 3,5 timme och det ska vara så avskalat och pedagogiskt det bara nånsin går och det....det är nåt att bita i även för en numer rutinerad IT-pedagog.

Jag har ju mycket gratis nuförtiden..inga dubier för presentation och att jag inte kan och sånt tjafs utan nu handlar det mer om att jag vill förmedla det viktigaste och har fått så jäkla kort tid till det.

Morgondagens deltagare ska jag fr o m nästa vecka utbilda i Cosmic - den digitala journalen och de har inga förkunskaper så det är i morgon jag ska "bädda" för de ganska avancerade utbildningarna nästa vecka.

Målet jag har är att förmedla en trygghet att de vet vad spara innebär..datorns delar ska avdramatiseras och att man ska känna igen sig i miljön (Cosmic har Windowsmiljö) och inte minsta att DET ÄR KUL MED DATORER!!

Får se hur jag kommer att lyckas på 3,5 timme..pedagogiskt hmmm

2 kommentarer:

  1. Puss! Jag har fortfarande soffsmak i rumpan.

    SvaraRadera
  2. Puss! Jag mee..men det var fantastiskt trevligt.vart det!!

    SvaraRadera