måndag 9 augusti 2010

Kackel i grönsakslandet..

Har Du läst boken??..om Pettson och katten Findus som handlar om att så olika saker i grönsaklandet..Findus försöker ju plantera köttbullar i ett försök att få dem att föröka sig.. Sen kommer hönorna och sprätter upp allting när de går där i grönsaklandet och bökar runt. Sån är jag..hönan i grönsakslandet som sprätter upp saker och kacklar.

Åtminstone känner jag mig sån ibland..idag tex så hade jag under morgontimmarna förberett jordens utläggning om en viss till jobbet angelägen fråga som jag då skulle kackla om och sprätta upp kring. Tänk så det kan bli..hönan kom helt av sig och behövde just inte kackla alls..spörsmålet reddes ut ganska med en gång utan kackel i grönsaklandet!!

Första dagen på jobbet gick faktiskt ganska fort..skönt!

Stolt farmor har jag känt efter att jag är också! Stolt över alla fina barnbarn och barn och deras respektive..babyLilly hade gått upp såå bra i vikt sin andra levnadsvecka fick jag meddelande om nu på kvällskvisten!!..Duktig och Duktig mamma också!! Nu dröjer det en heeel vecka till nästa vägning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar