torsdag 15 december 2011

2011 12 15-xxxx

Tittar ut genom fönstret och det är mycket ljusare i dag! Det beror förmodligen på att jag satte mig här senare än jag brukar Ler. Solen är på väg upp och idag blir det skogspromenad..skönt!

Lunchen kommer att bestå av stekt strömming och potatismos. Jag vill ha rödbetor till men här i Västmanland serveras lingonsylt till rätten om man beställer rätten på restaurang och det verkar vara så att lingonsylt är det tillbehör västmanlänningarna är vana vid..inget jag vill ha iaf.

Krånglat lite med CSN nu på morgonen..det är ett märkligt fenomen CSN. Hur noga man än är när man fyller i och lämnar in studiemedelsansökningar..just av den anledningen att undvika krångel..så är det alltid extra administration som kommer till. Kompletteringar som redan bifogats tex. Den ineffektiva handläggningen måste kosta massor med skattekronor och sveda och värk för de som ska tyda de kryptiskt formulerade meddelandena man får..och det slutar alltid med minst ett telefonsamtal.

När telefonsamtalet är framkopplat är det inga som helst problem..varför kan de inte formulera sig på ett sätt som folk förstår?. Neej..ineffektiv handläggning kallas det!

Dagens rubrik KAN komma att bli ett födelsedatum Blinkar väntar med TOKSPÄNNING!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar