tisdag 6 december 2011

Repa upp..

Becksvart ute! 07.47.

Ischiasen håller i sig. Dock något bättre än i går.

Den här tisdagen ska i fösta hand ägnas åt Lillprinsessans overall. Arvegods från Storprinsessan. Den ser knappt använd ut och jag började i går kväll att repa upp ärmarna- och benens förlängningar. Jag förlängde overallen åt Storprinsessan. Eftersom hon alltid varit så smal så drog hon storlek 80 i storlek  länge i kroppen men med långa armar och ben. Lillprinsessan är mer i normalstorlek så nu håller alltså farmor på att återställa overallen till ursprungsmåtten.

Det tar sin lilla tid att repa upp utan att göra skada på tyget men det är det värt när overallen är som ny. Gillar recycling ..och med tanke på vad det kostar att köpa en ny overall så är det värt arbetet.

I dag ska älsklingen hämta min fantastiska cykel hos reparatören..det ser jag så mycket fram emot. Kanske inte går att cykla mer i år eftersom snön har kommit och det är is på vattnet som ligger under snön men isf har jag ju en fräsch cykel till våren!

På söndag är det beräknat att komma en liten bebis igen. Egentligen har jag känslan att bebisen kommer den 15 december men det är inte osannolikt att lördagen den 10 december blir födelsedatum.

På lördag blir det nämligen fullmåne och månen påverkar ju vattnets reglering..du vet ebb och flod..och en gammal barnmorska sa en gång till mig att det vid fullmåne föds många barn. Jaja..spännande och nära är det iaf Ler

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar