lördag 3 december 2011

Lördag i december..

Vi har sovit länge..skönt! Den lilla hunden sov också..länge!

Stawros..den lilla greken..blev 10 månader den 1 december och är nu inne i späkåldernBlinkar

I går kväll när jag låg på soffan och kikade med ena ögat på Skvalan så låg han bredvid och sov den lilla greken. Rätt som det var for han upp och skällde på ett sätt som jag aldrig hört förut..på mig! Jag tänkte “Han kommer flyga på mig!”. Det gjorde han såklart inte men vad han skällde på mig för vet jag inte. När skällandet upphörde slog han sig åter till ro bredvid matte i typ 1 min Ler..sen började han igen och då förstod jag att det var den svarta termoskannan som stått på bordet hela kvällen som han var riktigt rädd för..jesus vilken cirkus!

Efter att hade vågat sig fram och lukta och nosa på termosen när jag höll fram den, så förstod han tydligen att den inte var farlig och kunde åter slå sig till ro.

Han är olydig också..luras. “Hit..sitt och stanna” jätteduktig! sen är det precis som han tänker “Haha..trodde du ja!.” så sticker han självsäkert iväg och bryr sig inte ett dugg om vad husse eller matte bestämt. Vågar påstå att det är ett äventyr att ha hund och försöka sig på hunduppfostran.

Det är som sagt lördag. Skönt med helg och vi kommer helt ägna helgen till återhämtning efter veckans anspänning.

Tror du jag bakat saffransbröd än då?..Helt rätt!..det har jag inte men kanske det kan bli i helgen..kanske!

3 kommentarer:

  1. Nu skrattar jag gott!
    Dumma termos och skrämmas sådär!
    Mina har skrämt mig många gånger i de åldrarna, jag som är så mörkrädd ska försöka gå ut med hundar som är räddare än mig. Det är en syn. Slutar alltid med att hundarna inte får stanna och lukta på något för att jag är så uppskrämd av alla deras fnysningar och morr rakt in i skogen. Då är det bara att ta närmsta väg hem! ;-)

    SvaraRadera
  2. *skrattar* Han vaktar mamma, man vet aldrig vad en termos kan ställa till med ;) ♥

    SvaraRadera
  3. *skrattar* Hua..jobbigt att vara mörkrädd! Jag känner igen det därmed fnysningar och morr när det är mörkt.

    Det verkar som att just svarta saker..dockinte svarta hundar..men sopsäckar, mörkt klädda människor, svarta väskor och papperskorgar är något som inte gillas när det är mörkt för annars går det bra.

    Jaa..det stämmer faktiskt Nicole :) det har han börjat med nu...vakta mamma.

    Han vaktar pappa också. Vi hade ju besök av Charlie taxvalp i veckan och då..när husse kom hem från jobbet for båda hundarna fram och skulle hälsa. Då fick Charlie veta att det minsann var Stawros pappa och han skulle minsann hälsa först...gylliga❤

    SvaraRadera