onsdag 21 december 2011

Karljävel…

LIGHT5

Du som känner mig vet att jag är en väldigt fredlig person. MEN som alla andra så är jag faktiskt inte helt genomgod Ler Jag brukar säga vad jag tycker men kommer väldigt sällan i konflikt..sällan!

Ikväll var vi och handlade inför julen på MAXI Hälla och det gjorde ALLA andra också.

Mentalt förberedd på detta och trots att jag ler mot mina medtrafikanter där i varugångarna på varuhuset säger jag tyst en och annan “kärringjävel..se dig för” eller “ska det vara så JÄVLA svårt att parkera kundvagnen så folk kommer förbi” men jag ler hela tiden och uppför mig väldigt civiliserat.

Konstigt var det men precis ALLA var och handlade men det var helt tomt i kassorna..nästan!

Jag lassade upp ALLT på bandet ..stora fläskläggar som kostade 10:- kilot..ostar..mjölk..fil och bordsmargarin..julskinka 3,4 kilo och en massa annat så bandet blev överfullt för jag var ju tvungen att packa efter att jag hade betalat.

I kassan bredvid höll herr Karljävel och hans son på att betala. Det efter att jag hade kommit så långt i proceduren att packa.

Då..sen..när Karljäveln hade betalat kommer han och tränger sig in mellan kassorna (finns ett väldigt trångt utrymme där ..ypperligt för att skjuta ner varorna längs ner mot packen) och DÄR stod redan jag.

Seså jag vill koma fram här” säger Karljäveln. Den humana och diplomatiska Ewa hon tar så klart och flyttar sig. Sen fattade jag snart galoppen..han skulle förbi hela tiden DÄR JAG STOD..med sitt JÄVLA “Seså”!

Då..vaknade Hitler i mig och det höll på bli slagsmål när jag med HÖG RÖST talade om för Karljäveln att JAG minsann tänkte göra färdigt det jag höll på med och eftersom jag kom först och han sen så fick han vackert VÄNTA på sin tur..avslutade med “VEM I HELVETE TROR DU ATT DU ÄR”

Nu sitter jag i soffan och är så slut efter den urladdningen..huvudet bultar och jag är glad att jag klarademig från att få en stroke Ler

Blev faktiskt helt överraskad av mig själv..visste inte att jag kunde ta i så där och nästan komma i slagsmål Ler

“Nu tändas tusen juleljus…”

3 kommentarer:

  1. Haha :) Förlåt att jag skrattar, men jag ser bilder ;) haha :)

    Påminner lite om Ica-reklamen som går just nu, julefrid, joråsåatt ^^

    SvaraRadera
  2. *asg*

    Ser mej själv i samma situation, nog kan man få hjärnblödning för mindre, nog ska det ALLTID stå vagnar i vägen, Först proppar det igen där man ska hämta ut scannern, sen direkt när man kommit in, då ska alla fram och dra Icakortet i automaten för att få specialpriser på nåt (Drar själv) Men jag ser till att ställa vagnen så det INTE står ivägen för folk ! Sen vid mjölken, den är en satans flaskpropp !!

    Tack o lov så scannar jag så jag slipper dom vanliga köerna, tror jag skulle bli tokig om jag var tvungen att stå där *s*

    SvaraRadera
  3. Haha:) ICA reklamen ja!

    Jaa Sussie, man kan liksom bli tokig för mindre men jag brukar som sagt förbereda mig mentalt innan dessa storhandlingar.

    Jag har av princip inga såna kort så jag slipper automaten med erbjudanden..det är älsklingen som brukar hänga där sen kommer han och berättar vad han blir erbjuden.

    DET ärju också helsjukt..dom vet vad man handlar för det är bara de varorna som man får rabatt på..och det är ju bra iofs men jag gillar inte att domhar koll på vad vi äter (mycket digestivekex tydligen för det få vi alltid rabatt på :)

    Jag brukar (i det tysta) fundera över alla som är där..inte alla men säkert 50% av dom som är där har ju bil och KANSKE körkort.

    Om de skulle bete sig i trafiken som på MAXI skulle dom vara ihjälkörda för länge sen.

    Kundvagnarna ja..fattar inte varför de ska ha kundvagnen med sig precis överallt! Jag parkerar min där den är minst i vägen sen hämtar jag grejerna till vagnen..går mycket fortare så och inte är jag ivägen heller TÄNK om alla hade den insikten om att DE ÄR IVÄGEN!!

    Nu är det klart iaf Julhandeln. I morgon stundar begravning och på fredag ska jag steka köttbullar och griljera skinkan!

    KRAM på Er

    SvaraRadera