tisdag 13 december 2011

Ljus i mörkret..

Luciamorgon 2011 och jag har just avnjutit en fantastisk Luciatablå på Svt 2.

Älskar de traditionella Luciasångerna som den här Luciamorgonen framfördes av Göteborgs domkyrkas goss- och flickkörer under ledning av dirigent Petter Ekberg..mycket stämningsfullt!

Tittar jag ut så är det så jäkla mörkt att vem som helst kan bli deprimerad. Det känns som ögonen är fulla av grus och jag tror det är avsaknaden på ljus som stökar till det. I går var det mörkt ute 14.40 så det blir inte många timmar att få in det välbehövliga ljuset i ögat.

Snön har också försvunnit för annars höjer ju det vita ljusupplevelsen. Neej..förbannat mörkt är det.

Dagen idag ska användas till att ordna lite inför julen. Ska bege mig till stadens centrum och försöka få tag i en klänning som jag sett på nätet men man vet aldrig om grejerna finns i butik som man hittar på nätet.

Kollar Musikhjälpen, också i Svt 2. Vettig idé. De ska spela Laleh som nästa artist..ska lyssna! Just nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar