måndag 5 december 2011

Jakten på de stora snöflingorna..

*skrattar* Du skulle ha varit med nu nyss på sista kissrundan! Han är verkligen en glad skit den stora lilla greken.

Det snöar stora fina mjuka flingor här..ett stilla snöfall och det har blivit vitt på marken.

Det första riktiga snöfallet för den lilla hunden och det är ju obetalbart att se hur han jagar flingor..hoppar och hoppar efter dom. Jag tror han kissade men helt säker är jag inte.

Han har varit ute totalt 4, 5 timme idag..först tokpromenad i frosten på fm..sen lekrunda i skogen med husse och bästa labbekompisen Tess. Kissrunda i morse och nu..nyss så nor har han fått motion allt.

Blir kul att se om snön ligger kvar i morgon bitti och hur han uppför sig med snö i dagsljus.

Nu börjar jakten på sömnen Blinkar denbrukar vara väldigt lätt att fånga. Den stora lilla greken slog igen direkt vi kom in och somnade på soffan. Jag ska straxt bära in honom i sängen..en aktivitet vi har för oss här varje kvällBlinkar Han är mammas bebis då..sover och vaknar inte fast jag lyfter upp honom..sen lägger han huvudet över axeln på mig och suckar djupt = GYLLIGAST

1 kommentar: