söndag 20 maj 2012

Allt som inte tjuven tar..

kommer tillbaka!  Ett ordspråk mamma präntat in och det stämmer!!

Vet inte om du minns men vi har ju varit utan laddare till ALLA kameror. Jag fick ju efter idogt letande och abstinens låna laddare till en kamera vars kompis bor inom familjen.

*skrattar* Jag har ju förstått att det inte kunde vara jag som slarvat bort båda laddarna..samtidigt. Jag slarvar liksom inte bort såna saker!

Idag, nu på morgonen hade älsklingen fått en ahaupplevelse och “kom på” var laddarna NOG KANSKE befann sig och mycket riktigt..där var dom..på ett ställe JAG ALDRIG skulle förvara batteriladdare..det var alltså INTE JAG vilket jag hävdat under de ca 6 månader laddarna varit borta!! *klappar händerna och hoppar upp och ner*

Precis som det inte är nog med sysselsättning i min värld så blev vi igår arrendatorer till en kolonilott Ler

Lite gylligt..”nu ska vi åka till lotten!” Det förde med sig att kroppen..om möjligt..är ännu mer värkande! Gräva land..lerjord..rensa ogräs för att till sist sätta “pären”..rödbetor och purjo!

Återhämtning idag då..en Ipren 400 mg har slunkit ner eftersom jag nästan inte tog mig över sängkanten, men nu börjar det kännas rätt ok.

SOMMAREN ÄR HÄR!!

Tv vädret berättar nu på morgonen att sommaren krupit upp över landet och täcker Sverige från söder upp till Stockholm!!!!!

Så idag blir det utplacering av fuchsia. Fyndade Dahliaknölar igår..10:- st på MAXI för det är i absolut sista minuten att sätta Dahlia!!..hoppas de hinner blomma på sensommaren för de är otroligt vackra!

GLAD SOMMAAR!!

2 kommentarer:

  1. Åh, en kolonilott! Är det med en sån liten stuga?

    SvaraRadera
  2. Neej..ingen stuga men det är ett riktigt "hängställe" man kan ha bord och stolar och grill och grejjer och i ytterkanten av området så man får lite space :)

    SvaraRadera