tisdag 8 maj 2012

Semesteransökan..

Tisdag och strålande sol!

Vaccinationsdags för den lilla greken..undrar om han tycker det blir kul?

Undrar också om man kan söka semester från att vara arbetssökande? Jag behöver det..semester..omvänd! Vill gå till ett jobb med allt vad det innebär..göra något annat! Under 5 veckor vill jag vara ledig och gå till ett jobb..är det för mycket begärt Arbetsförmedlingen?

Är så jäkla less på att söka dessa jobb som inte ger något resultat! Tänk dig att vända ut och in på hjärnan varje gång det ska formuleras ett nytt käckt..övertygande personligt brev. Försöka övertyga att jag är just den som behövs för att utföra just det arbetet.

Fått min första anvisning från Arbetsförmedlingen. Joo..du läste rätt ..den första anvisningen efter ett drygt år..visst är det strålande? Ett spännande jobb som jag självklart ska söka.

I går under min dagliga botanisering bland alla nya lediga tjänster hittade jag en tjänst som jag är som klipp och skuren för..och väl behörig. Tror du jag fått någon anvisning på den från Arbetsförmedlingen?..nix! Tycker det är konstigt och får ingen kläm på HUR AFs databas funkar..eller den funkar inte för då skulle jag fått en anvisning att söka just den här tjänsten.

Har självklart sökt och jag hoppas arbetsgivaren förstår att det är just mig dom behöver! Har ringt för att etablera en röstkontakt med kontaktpersonen och för att ställa lite frågor..som vanligt kommer man till en telefonsvarare. Som vanligt har jag lämnat ett trevligt meddelande om en önskan att bli uppringd och varför.Har också mailat för att få svar på mina frågor..jag är ju intresserad! Det stod ingen mailadress i annonsen och då kan det ju vara helt fel att ta initiativ och maila men friskt vågat hälften vunnit.

USCH..det känns som det brinner i hjärnan och därför behöver jag SEMESTER från att vara arbetssökande..det skulle vara mycket enklare och lugnare att gå till ett jobb!

Skicklig IT-pedagog med fruktansvärt lång erfarenhet av administration och personligt sekreterarskap..TILL SALU!!!

2 kommentarer:

  1. Han var duktig och perfekt såg jag ;) ♥

    SvaraRadera
  2. Så duktig kille♥

    Skönt att han var perfekt också :)Det är svårt att veta hur "tjock" han ska vara när mamman, JR, väger 7kg och Pappa Welch Corgi väger 18 kg..Det blir ngt mitt emellan. Han väger 10,2 och enligt vettisens utsago så kände hon revbenen precis som det ska vara.

    Hon sa verken mer eller mindre.

    SvaraRadera