fredag 11 maj 2012

Vem bryr sig!..

Eller ska man bry sig och, i så fall, vad innebär det att bry sig och, i så fall, hur ska man bry sig?????????

Skulle kunna skriva ett 5 meter långt inlägg idag men vem orkar läsa och frågan är om själva jag skulle bli så mycket klokare på att pränta ner allt det jag redan vet om att bry sig.

“Det handlar om vem som äger ansvar!” jaa..joo..men om den/dom som äger ansvaret är oförmögna att ta det eller skiter i det..vems är ansvaret då?

“Ha tålamod och vänta!! Till slut har den heta ansvarspotatisen  kallnat efter att ha bollats runt och någon tar hand om den!” jaa..joo men om denna väntan på någon gör att det kan vara för sent..hur blir det då?..med ansvarsfrågan menar jag?

Kryptiskt eller hur?

I bland ställs man inför problem man inte äger själv och då är det ju så att det inte finns någon automatik i att man behöver lösa någon annans problem..man kan helt enkelt strunta i dom!

Så enkelt är det inte i min värld..eller det kan vara jätteenkelt om jag identifierar ägare och problem och rimligheten till lösning eller ickelösning..då behövs inte ageras alls..i min värld.

Min värld innefattar också en fruktansvärd/fantastisk egenskap att man bryr sig om sina medmänniskor..det är där skon klämmer idag..riktigt jävla trång är den ..skon.

Ska överlägga ed mig själv över helgen och ska eventuellt konsultera självaste “moder Fouras”..sen det visa sig OM och isåfall HUR jag ska bry mig!

Skaffa dig en trevlig helg!

1 kommentar: