torsdag 10 maj 2012

Wiiiiiiii….

*pustar ut*

I dag är en sån där dag när jag håller på och vimsar hela tiden..MEN..får inget gjort!

Men nu så har i alla fall POSTEN KOMMIT….

Brev i lådan

Spänningen var OLIDLIG tills jag fick..mycket försiktigt..lossa på tejpen till kuvertet. Skulle innehållet ha klarat sig instängt i kuvertpåse sedan i förrgår…

Lök i påse

Jaa..det ser så ut..

Den lilla taklöken

Mycket omsorgsfullt inbäddad så har båda taklöksvännerna klarat den omtumlande resan i postens sorteringssystem MYCKET BRA..

De har fått ett nytt hem nu..

Kompisar

Här bor jag

Dom fick bo tillsammans med två andra nyplanterade vänner så de inte ska känna sig så ensamma. De får rota sig och sen får vi se hur de växer..kanske behöver de en större plats!!

TACK min ÄLSKADE VÄN NICOLE

Så speciellt och fint att ha taklök från finaste vännen så nära..och IRL..de kommer vårdas ömt de små lökarna..så häftigt!!

TACK!!

Det kommer fuchsia så småningom..de är sköra än så länge så jag vill att de ska få växta till sig lite till..sen är det för kallt än att plantera ut dom..men snart så.. Ler

10 kommentarer:

  1. *pustar ut* Jag var livrädd att något skulle hända på vägen... :(

    Vilken tur! Vad glad jag är!! :D

    KRAM!! ♥

    SvaraRadera
  2. Jaa..det skulle ha varit snopet :O..

    Men det gick jättebra..jättefina är dom och TACK igen ♥

    KRAM!!♥

    SvaraRadera
  3. Vad bra att den lilla växten kom fram till slut!
    Jag köpte en kofta från tradera tog sex dagar från Västergötland till den kom till mig med posten, skickades med A-post :-(
    En annan sak:min arbetsförmedlares chef och arbetsförmedlingens chefen svarar inte på mina mail trots att jag kontaktat af kundreelationer :-( Fick ett mail av min arbetsförmedlare igår kväll att hon vill träffa mig imorgon kl 15.00
    Vi arbetslösa är bara statistik för arbetsförmedlingen, vad har de att erbjuda för hjälp , ingenting :-(
    /Linus

    SvaraRadera
  4. Jaa visst är det bra Linus..att Nicoles taklök kom fram menar jag :)

    Det är ju rent oförskämt av AF att inte ha mer framförhållning till ett möte :@ och att de inte svara på varken mail eller telefon är helt bedrövligt!..det har ju jag också varit med om.

    Man känner sig kränkt av deras agerande..det räcker väl att man är arbetslös liksom :(

    Håller med dig att de inte har något att erbjuda..tycker de ska ta bort ordet förmedlingen i namnet och kalla sig Arbetskontrollen i stället!! De förmedlar inga jobb (det har min handläggare berättat för mig) och bara kontrollerar och ägnar sig åt myndighetsutövning åt A-kassan!

    Vi får hoppas på bättre tider Linus..det är klart både Du och jag behövs på arbetsmarknaden

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Fortsättningen följer...
    Idag nu på morgonen chattade jag med en arbetsförmedlare Linda och frågade om vart jag skulle vända mig, hon hade inte så mycket att komma med och när jag blev lite besvärlig och ställde frågor så, skyllde hon på sekretess.
    Vi kommer inte vidare här skrev hon plötsligt och loggade ut bara från chatten :-(
    Vad är det här?
    Ha det bra idag!
    Kram Linus

    SvaraRadera
  6. Visst var hon knäpp arbetsförmedlaren Linda på af chatten?
    Har du prövat chatta där?
    Små ärthjärnor på fk och af.
    Bättre tider vore underbart med annan regering.
    /Linus

    SvaraRadera
  7. Jaa..det är inte ok att inte kunna bemöta sina "kunder". Man är inte besvärlig när man ställer frågor, de skulle kunna säga "det vet jag inte men jag ska ta redapå så återkommer jag till dig". Alla kan rimligen inte kunna allt men att få svar på sina frågor är en rättighet.

    Jag har inte kollat chatten..tror jag avstår förjag blir bara upprörd :)

    Jag tror inte ens regeringsskifte hjälper Linus! FK och AF behöver göras om totalt och anpassas till verklighetens behov. De är för stora myndigheter med ofantligt stor administration och jag är rätt säker på att den människan inte finns som kan få dessa "kolosser att funka!

    Neej..det blir till att börja om! Gör om och gör rätt skulle jag vilja säga åt FK och AF!

    //Ewa

    SvaraRadera
  8. Jag håller med dig Ewa, du är så klok och vettig.
    /Linus

    SvaraRadera
  9. Tack Linus :)
    Jag vet inte om jag är så klok men jag tycker verkligen att samhällets funktioner har spåra ur..helt!

    Det måste finnas enklare humanare sätt i ett samhälle att se till att människorna har det bra..inte bäst..men så bra det går för alla och det är jag säker på att det skulle gå men då tror jag att man behöver börja om!

    SvaraRadera
  10. Det är sant.
    Såg att min arbetsförmedling skulle ha arbetsmarknadsinformation, torsd 24/5.
    Rubruken löd: "Var finns jobben"?
    Inte på arbetsförmedlingen iallafall.
    Jag menar man får ingen hjälp, de har inte mycket att erbjuda där.
    /Linus

    SvaraRadera