måndag 28 maj 2012

Omlettjuven..

måndag och regn är på väg!!
Massor på agendan och Lillasyster..söndag passar bra för alla!
Förunderligt och vackert är att våra rosa jättevallmo kanske slår ut till helgen..kanske! Det är 3 år sedan dom planterades. Första året kom en blomma, ifjol var det två men i år blir det minst tio blommor…detta bevakas och blid kommer så småningom!
IMG_0384

Här är han..
IMG_0032
Omelettjuven!! (här med pinne i mun)


I lördags kväll..efter att vi kommit hem från 60-årskalaset..behövde Prinsen något att stoppa i magen så farmor tillagade en omelett men rökt skinka. Han ville ha hårdmacka också, den lille Prinsen..med baconost.

Eftersom anrättningen behövdesvalna lite innan själva inmundigandet ställde jag tallriken på bordet med mackan bredvid. Prinsen och den lilla hunden lekte på baksidan så jag slog mig ner i trädgårdsstolen i väntan på att det skulle bli dags att äta.

Sen..rätt som det var hörde jag hur NÅGON kom i kontakt med bestick inne i köket. Fasen..det var ju ingen där men jag for upp från stolen och in i köket. Sällan han jag skådat någon så GLUPSK!! Ståendes med alla fyra benen på matbordet, fullkomligt glufsandes omelett, stod den LILLA GREKEN STAWROS! Han hade också hunnit slicka av baconosten från mackan!

Reagerade med ryggmärgen och fyade hunden som direkt gick och la sig på sin bädd..JESUS jag som aldrig brukar skälla!

Så var det bara att börja om..omelett nr 2 iordningställdes och det var inte ens intressant att hälsa på vid bordet tyckte den lilla hunden.

Igår..söndag ville han inte äta! kräktes på förmiddagen och mådde riktigt tjyvens efter omelettstölden. Nu har han repat sig och allt är som vanligt..undrar om han kommer komma ihåg att han inte får sno mat från matbordet..eller om det bara var en början på den nya karriären?

4 kommentarer: