tisdag 15 maj 2012

Barnarbete..

God afton!

Här i Västerås har eftermiddagen bjudit på riktigt sommarväder! Chilin har fått flytta ut och det ser ut att gå bra.

Jag är i rustbranchen ..igen!..eller fortfarande kanske är bättre uttryckt. The green room ska inta brudskruden och bli vitt. Romantiskt tror jag men vi börjar med det vita.

Idag har jag haft förmånen att umgås på tu man hand med Storprinsessan. Lillprinsessan håller på med inskolning på sitt nya dagis och då får vi vara ifred..Storprinsessan och jag

Först långpromenad i skogen..sen förmiddagsfika. Därefter har jag idkat barnarbete härhemma..neej men hon skulle ha hög timpenning den lilla varelsen för sitt flitiga arbete med att hjälpa farmor ta bort tapeter på 2 st garderobsdörrar.

Har sällan skådat sånt idogt arbete från en 5-åring! Hon frågade om hon fick hjälpa mig med det för tråkiga jobbet. Det fick hon ..självklart..och jag tänkte “jaja..det varar väl så länge det varar” Hon höll på i ett mellan kl 11-14..ja, lite lunchrast hade vi mitt i men sen när vi ätit var hon på direkt! Prinsesshjälpen resulterade i att TRÅKJOBBET är KLART!

Jag blötte- och pillade bort tapet upptill och Prinsessan nertill..halva var x 2 betyder att hon gjort en hel dörr själv!!!..SÅ DUKTIG

Sen blev det dags för pappa och Lillprinsessan att komma och då var det dags för fika igen!

Nu är jag helt slut..igen! Är så jäkla sugen att börja måla i garderoberna men jag örk int!!..

Prinsesspassning i morrn igen och vi får väl se om hon är sugen på att måla..ska vi sätta en peng Blinkar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar