tisdag 29 maj 2012

Sju sorter..

Tisdag och kallt!!..bakslag kan man kalla det.

Gårdagens förmiddagspromenad resulterade i en liten midsommarbukett. Det kommer inte finnas många blommor kvar till  midsommar om det blir lika varmt som det varit den senaste veckan så det är bäst att passa på..

Sju sorter

Vallmoknoppar..idag!

knoppar

Försöker fördriva tiden fram till kl 9. Då ska min vårdcentral ringa sa den automatiska tidsangiverskan för telefontider. Eftersom jag får vänta *SUCK* håller jag just nu på att bygga upp ett försvarstal för att få doktorn skriva ut antibiotika.

De är ju mycket restriktiva med antibiotikaförskrivning men när man som jag fått “taggtrådssjukan” ,diagnoskod : N39.0 , vet jag av erfarenhet att i det här läget är det inget annat som hjälper..jag vet att kroppen läker ut även detta om den får lite tid på sig men bara tanken på att behöva dricka 1 kubikmeter tranbärsjuice får käkarna att gnissla och magen att svida.

Man skulle ha ett eget litet konto i den landsomfattande postlådan för e-recept..inte man utan jag eftersom jag inte äter medicin annat än om det är nödvändigt..och det är det NU.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar