måndag 12 september 2011

Höstgrått..

och så gick lampan sönder här vid min dataplats! Den lilla greken tycker inte om ovanliga ljud så lampan har nu blivit ordentligt utskälld.

Vad har de här dagen att bjuda? Ja, snabbt som tusan ska jag bege mig in i duschen sen ska här dammsugas och fixas. Lillgrekens halsband ska färdigställas och..jaa sen blir det promenader i regnet och matlagning och..

Helgen bara försvann..och jag tycker det är märkligt att det bara är torsdag hela tiden! Jooo..i min värld så är det plötsligt torsdag..inte måndag/fredag som jag upplevt tidigare utan torsdag..märkligt! Tiden går ju som sagt inte snabbare så det måste bero på innehållet..måndag-onsdag liksom bara försvinner..sen är det då torsdag och då är det ju snart helg.

Pekar uppåtI veckan kommer nog det beslut jag går och väntar på från Skolinspektionen..sista dag för mitt yttrande över skolornas yttrande skulle vara inspektionen tillhanda senast den 8 september så det borde straxt komma ett beslut om huruvida flickorna haft rätt till utbildning under placeringen i jour-/familjehemsplaceringen för 2 år sedan och huruvida Maja fått sitt behov av pedagogiskt stöd för matten sedan hon kom tillbaka till sin ordinarie skola..spännande!

Ta hand om dig i hösten..den gråa men varma och regnigaRegnmoln

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar