tisdag 13 september 2011

Nostalgi och Karma..

Tisdag och förutom att det är varmt ute är det riktigt höstväder.
Vi lyckades med att plocka det sista stygnet från lillgrekens mage igår..fy vad han tyckte det var pest och pina. Nu hoppas vi att han inte ska behöva komma i kontakt med djursjukvården mer.
Träffar ju hundar varje dag och jag kan ju säga att det är förvånande att hundar har så många “skavanker” som behöver medicinsk vård.

Letade efter en speciell bild i går kväll och ramlade in på min allra första webbplats. Min stolthet..haha! Jo minsann..den ser inte mycket ut för världen..och eftersom materialet mappats om på servern där materialet ligger har en och annan bild tappat bildlänken eller rättare sagt fått en annan adress…MEN den har jag gjort genom att “knacka kod” enbart..inget smidigt program som gör koden åt en.
Hittade också mitt första program som jag programmerade under min utbildning..jösses vad roligt..det hade jag alldeles glömt bortLer

Om du klickar på bilden kan du hämta programmet och testa!

I går fanns det också anledning att fundera över begreppet KARMA.
“Karma (sanskrit: karman, pali: kamma, "handling") är ett centralt begrepp inom österländsk religion och filosofi. I filosofskt/religiöst hänseende har karma snarare betydelsen lagen om orsak och verkan. När en varelse agerar med tankar, känslor, handlingar lämnas ett spår både på omgivningen och den egna organismen. Avtrycket får både omgivningen och varelsen att reagera i enlighet med naturlagarna. Naturlagarna sörjer alltid och överallt för att varje orsak får sin bestämda verkan och kallas sammantagna för karma.”

Tål att tänkas på!

1 kommentar: