onsdag 28 september 2011

Minst sagt tydlig..

DjävulArgUtomjordingÅngande argIrriteradFörvirradLedsenGråtande ansikteTummen nedGet

Så..

Gubbarna beskriver mitt eftermiddagstillsånd när telefonen ringde och samtalet var från Djurkliniken ..en i raden av SK veterinärer!

Det är inte ofta jag går igång på 10an..på skalan mellan 1 och 10 HUR arg jag kan vara.

Läge 10 alltså..och det var så nära att DRA ÅT HELVETE smög gnom läpparna men nej då..kan som sagt föra mig.

Ni vet ju vilket pyssel det varit de senaste dagarna med parasiter och bajsprov..skaffa information och ringa och läsa på nätet och stå i telefonkö. Har nog inte beklagat mig i alla delar men så har det varit.

På fm lämnade jag in de, märkta.. samlade under två dagar..förvarade i tredubbla förpackningar i kylen, BAJSPROVEN.

Lämnade till Djurkliniken och BAJSKALASET kostade dryga 500:-. “Ni kommer att få svar i morgon eftermiddag” blev jag informerad om.

I dag på em ringde veterinären för att berätta ATT:

  • Den lilla älskade greken HAR hakmask!..
  • Vi måste lämna NYTT bajsprov x 3 och då ska lillgreken ha munkorg i minst tre dagar före provtagning så man ABSOLUT VET att han inte ätit djuravföring.
  • Man vet inte vet om det är hans egna hakmaskar eller från ngn annan individ som PASSERAR honom.

NU MÅSTE JAG…..

FÖR I HELVETE..

Varför fick jag inte information om munkorgsrutinen när jag ringde för att kolla om jag kunde lämna bajsproverna och varför???

Det spelar väl FÖR I HELVETE ingen roll om det är ngt annat djur som sprider hakmasksmitta eller om lillgreken är hakmaskvärld..dom JÄVLA maskarna finns ju i honom..DET ÄR VÄL BARA MEDICINERA SÅ HAN BLIR AV MED SKITEN!

Den milt sagt STELBENTA veterinären blev så förnärmad av att jag argumenterade mot henne..hon blev arg för att jag talade om hur jag såg på saken och var inte ett dugg intresserad av att skriva recept  på för diagnosen hakmask i magen avsedd medicin.

Snacka om det uppenbara profitintresset ..tjäna pengar på att utreda ngt man redan vet..SKÄMS!!! och det värsta är att empatin för själva djuret inte alls var i fokus.

INTE ETT BESÖK PÅ VARKEN STRÖMSHOLM ELLER DJURKLINIKEN BLIR DET..DET ÄR NOG NU!!!

Husse var på apoteket och snackade med farmaceuten och kom hem med medicin avsedd för hakmask..2 tabletter engångsdos ..inget mer!

GLADELIGEN knaprade lillgreken Stawros i sig dunderkuren och kommer vara återställd efter ett par dagar. Han bajsar också så himla bra efter att vi upphört med DET MEDICINSKA FODRET a 700:- säcken.

Blåsta..inkompetenta..OPROFFESIONELLA kvacksalvare!!!

Får se om jag lugnar mig till i morgon..annars kommer fortsättning!

6 kommentarer:

  1. Jag är så arg och ledsen för er!

    All tid och pengar åt helvete :@

    Tur i oturen är ju att han är pigg och inte verkar ha lidit av detta, en tålig kille ♥

    Men USCH och SKÄMS på vettisarna!

    SvaraRadera
  2. Förstår dig!!
    Kommer inte ihåg var du bor men du hade väl varit i Enköping och kastrerat honom?
    Det finns en jättebra vet här som INTE tar pengar i onödan.

    SvaraRadera
  3. Nej..huvudsaken är ju som sagt att han är pigg och det är han verkligen men det verkar sekundärt för dom inom djursjukvården..pengar pengar pengar!!!

    I västerås bor vi Linda..men det stämmer att vi kastrerade honom i Enköping. Veterinären i källaren :)) kommer inte ihåg vad de hette men dit får vi vända oss om vi inte får ngn ordning på magen..men det tror jag nu!

    Man är ju så godtrogen och tror ju att de har ett kall de som jobbar med djur och vet vad de håller på med.

    Tänker vara lite modig nu och ge honom vanlig mat..han har käkat ris och fisk de senaste dagarna och verkar må jättebra i magen av det. Det svåra är att veta hur mycket mat han ska ha. Han tycker den "riktiga" maten är JÄTTEGOD och verkligen glufsar i sig men han behöver ju rätt mängd så han inte blir en liten "Tjocksmock" så matte ska läsa på!

    Har en äldre dam här i området som haft/har taxar i över 40 år. Hon lagar all mat åt taxen Albin son är en svart, glänsande, muskulös och välmående taxkille på 6 år. Jag ska snacka med henne om mängd och så.

    Kommer testa ett protein i taget i 14 dgr med ris som bas och se vad magen fixar. Fins ju även kosttillskott för hundar så de får i sig salter, vitaminer och mineraler på rätt sätt.

    Så.."Stawwes hushundskost" blir höstens projekt..ett av dom:)

    Kram på Er♥ och tack för supporten!

    SvaraRadera
  4. Om det är en fd norrlandsbo i en källare så är det precis honom jag menar! Jättebra människa!!
    Har aldrig varit så nöjd med någon vet som med honom.
    Eftersom greken är en liten hund så tror jag att du kommer undan billigare med färskfoder, har du testat det?
    Det äter mina, Bellman för att han har känslig mage och Aston för att han slutade äta torrfoder när han kom på att brorsan får godare mat. ;-)

    SvaraRadera
  5. Glömde!
    Du ska nog inte fråga någon veterinär angående fodergrejen.
    De rekomenderar bara sina egna foder som KAN göra hundarna riktigt sjuka.
    Min förra hund (r.i.p) hamnade på Ultuna två gånger efter deras (största mottagningen i centrala Enköping) rekommendationer.
    Jag skulle avvkakta till parasit historian är avklarad och sen prata med Ulla-Britt Östlund. Hon är verkligen jättebra på foder och finns på facebook eller på www.cellos.se

    SvaraRadera
  6. Tack så jättemycket för tipsen Linda♥

    Vi har snackat med "Vettisen i Källaren" i dag på morgonen för att få veta OM vi behöver köra en till avmaskning och lämna avföringsprov efter avslutad behandling.

    "Norrlandsvettisen" har tagit sabbatsår men en annan "BRAvettis" svarade när vi ringde och han kommer vara "istället för" i Källaren tills vidare.

    Vi fick veta att medlet farmacepten på apoteket rekommenderade är ett DUNDERMEDEL mot hakmask http://www.milbemax.se/milbemax_vet/

    Vi behöver INTE lämna nytt avföringsprov och heller inte köra en ny kur.

    "BRAvettisen" berättade att Milbemax vet har en utslagningsprocen på 98% så det är 2 % risk att medlet inte tar men "då kommer ni att märka det ganska omgående" sa han. ISF Ska vi köra en ny kur.

    Det är billigare att köra en ny kur än lämna ett nytt prov" sa han också! Bra resonerat!

    "BRAvettisen" hade inget som helst emot fäskfoder så Lillgreken , som fullkomligt darrar av matlust, kommer att serveras de sista portionerna av ris,fisk,morot (han Älskar det) sen beger vi oss till Kungsbyn för att handla färskfoder.

    Det är ovärdeliga tips du du gett oss Linda..vet inte hur jag ska kunna tacka nog♥

    Jättebra med Ulla-Britts kontakt..då har vi någon att ventilera med om det "skiter sig"!

    Hoppas du får en fantastisk helg med grabbarna..alla 4 :)i det vackra höstvädret!

    Tack vännen♥

    SvaraRadera