fredag 23 september 2011

VARNING för “TROLL”..

Fredag morgon och ett fantastiskt höstväder därute. Min hjärna är trött idag efter duvningen under gårdagskvällens utbildning i företagsekonomi. Tror inte hjärnor är skapta att lösa ekonomiska uppgifter på kvällen! Inte att ta in företagsekonomisk terminologi heller!

Som tur är har jag en gång i världen läst företagsekonomi så det var ju inte “bortamatch” helt och hållet men när vi skulle bestämma hur det gick med soliditet och likviditet utifrån olika transaktionen..då märktes det att det var sent på dagen..och jag var inte ensam om att ha en trött hjärna..flera lämnade utbildningen innan vi var klara.

Jaja..det hela får sjunka in så har jag säkert snappat både det ena och andra..det brukar vara så.

Hann inte uppdatera mig på alla näthändelser på hela dagen igår så jag slog på datorn i den sena timmen när jag kom hem.

Det hade hänt en massa saker och två av mina vänner har drabbats av fenomenet “TROLL”.

“TROLLEN” är gränslösa..det bär på ilska och de är fruktansvärt självupptagna. “TROLLEN” har ingen förmåga att avgöra var gränser går och framför allt..och det värsta..är att de sätter sig över lagar och moraletiska regler för umgänge och kommunikation med andra människor

I det ena fallet har någon “TROLLMEDLEM”  gått riktigt vilse och ägnar sig åt urkundsförfalskning i sitt tragiska krig för självhävdelse. I det andra fallet har en annan “TROLLMEDLEM” inte koll på att förtal och trakasserier är straffbart.

I “TROLLENS” förening står stadgat att de använder intenet och de sociala medierna som forum att nå ut och nå fram till de som utsetts till mottagare av TROLLENS hat och egna behov.

Jag vet att rättvisan segrar i slutändan men det är så jävla drygt för de som utsätts.

Så..passa dig för “TROLLEN”..om du drabbas av dem är mitt råd..polisanmäl och “kväv” dom..dvs ge dem ingen näring i form av att försvara dig i ord och text..TROLLENS enda näring är just ord och text riktade till dom själva och får dom ingen “mat” så “dör” dom..TROLLENUtomjording

10 kommentarer:

  1. Är jag en av dom som har troll *s*

    SvaraRadera
  2. Men Sussie... *skrattar* Det borde du väl veta själv haha :)) Du har haft iaf det är ett som är säkert ;)

    SvaraRadera
  3. Jag försökte visa lite anonymitet i min beskrivning av hur Trollen angriper ju! Jaa Sussie..jag tycker nog bestämt att du har trollanhängare som just förtalar och angriper!

    Så, Japp "Du har Troll" :o

    SvaraRadera
  4. Ska vi bilda klubb *skratt* ♥

    SvaraRadera
  5. *s* ja absolut, trollbloggarna eller *asg*

    Tänk va underbart skönt det skulle vara om man kunde blocka vissa på bloggen såsom man kan göra på fejjan ;-)

    SvaraRadera
  6. Hahaha :)

    Det kan du, men det krävs olika plugin och att TROLLEN kommer från samma IP, vilket de sällan gör... :/

    ℒ☮Ṽℰ

    SvaraRadera