fredag 30 september 2011

Rosa Bandet 2011..

1 oktober 2011.

Lördagen inleder Cancerfondens Rosa Bandet kampanj i kampen mot bröstcancer.

En rosa månad

Under oktober färgas hela Sverige rosa med hjälp av företag, organisationer och privatpersoner, som vill engagera sig i kampen mot bröstcancer. Sedan starten 2003 har Cancerfonden – tillsammans med dessa – samlat in närmare 308 miljoner kronor.
Framgången med Rosa Bandet-kampanjen ligger bland annat i den avgränsade kampanjperioden som gör att vi varje år kan komma tillbaka med full kraft och nya aktiviteter under oktober månad. Man kan stödja kampanjen bland annat genom att under oktober köpa rosa bandet och andra rosa produkter, starta en egen webbinsamling på cancerfonden.se, sms:a ROSA till 72988, smycka sin och sina vänners profilbilder på Facebook med ett rosa band, eller ringa in ett bidrag under den direktsända Rosa Bandet-galan.

Källa: Cancerfonden.se

Det känns bra att stödja kampanjen! Jag brukar köpa någon Rosa Bandet grej varje år och vet nog vad jag ska komplettera med i år.

I släkten finns bröstcancer. Min mormor och min farmor gick båda bort i bröstcancer med bara en veckas mellanrum. En annan nära släkting fick som 40-åring operera bort det ena bröstet och har levt nästan 40 år till, utan att den förfärliga sjukdomen återkommit.

Ett par av mina vänner har knölar i brösten som inte är cancer men den ständiga oron för att tillståndet ska förändras är fruktansvärd.

Jag är tacksam att jag inte drabbats.. än så länge…är det väl bäst att tillägga. Jag har haft tur..och jag Älskar Livet..

Fick ju den här fina presenten häromdagen av min fina vän Nicole..den kommer jag bära hela oktober..och sen också!

wpid-facebook_28062

2 kommentarer: