söndag 4 september 2011

Pricken över i..

Söndag morgon och uppstigen för ett bra tag sedan..den lilla greken tyckte det var dags att vakna 06.15 så då var det bara att hoppa upp.

De hade kräftskiva här i området igår och under morgonens kiss- och bajsrunda lyckades lillgreken hitta både det ena och andra som han gärna skulle velat äta, bla choklad och vindruvor Ler livsfarligt för en hund så det blev koppel på för att undvika de för stora frestelserna. Det fanns annat ätbart också som chips och ostbågar..inte lika farligt men om man nu har en känslig hundmage så blir allt sådant farligt ..förstår inte att folk ska skräpa ner så makalöst!

Om 40 minuer ska yngste sonen anlända arlanda ..tidig flight så i egenskap av “hönsmamma” hoppas jag att han kommit med planet Ler

Den första delen av projektet stolrenovering är avslutad. Jag blev ju avbruten av den bedrövliga förkylningen för 5 veckor sedan och jag är ff skitsnuvig men igår så skruvade jag tillbaka alla ribbor och en liten dyna fyndades…

Det är så skönt att avsluta projekt och avsluta processer. Fick besked i går kväll att flickorna beviljats besöksförbud och den processen har varit dryg. Fram till februari 2012 får de andrum från pappan som förhoppningsvis kommer respektera åklagarens beslut.

Har tre processer som pågår och ska jobbas vidare med i veckan .. den första är att yttra mig över de yttrande Skolinspektionen fått in från flickornas skolor i det avseende att det ska fattas beslut om de har fått stöd enligt lag i rätten till utbildning. I egenskap av anmälare får jag yttra mig och det finns en del att säga. Tror dock att skolorna kommer gå med “ryggen fri” eftersom deras dokumenterade “försvarstal” handlar om att de gjort det som ska göras. Flickorna känner inte igen sig i skolornas berättelse om hur de gjort saker och ting men flickorna har svårt att föra egen talan så jag ska göra vad jag kan för att förmedla det på kanslisvenska.

Den andra processen är att påbörja läsningen av domen som vi fått av advokaten att gå igenom för att se hur tingsrätten i skåne resonerat vad gäller de två pojkarna som felaktigt placerats i särskolan i Vellinge.

Den tredje är att färdigställa trycksaker åt syster.

Ojoj..nu är det 5 minuter till landning!!!

3 kommentarer: