måndag 23 april 2012

Analys..

En av mina favoritsysselsättningar!

Det kan handla om allt möjligt..själv gillar jag nog mina amatörpsykologiska analyser bäst..de är roliga att hålla på med.

Dagens analys handlar om ett fenomen jag inte blir riktigt klok på. Ganska otrampad mark egentligen men nog så intressant.

Skrev ju igår om att jag var lättad i två avseenden och jag inte skulle veta ordentligt förens idag hur lättad jag var. Idag vet jag inte hur lättad jag är för jag har inte så mycket att gå på.

Jag är lättad på det viset att min käre vän har fått upprättelse i att bli trodd på och att den mycket invecklade historien blivit sammanfattad av någon annan som skrivit ett mycket genomarbetat blogginlägg..källstyrkt enligt konstens alla regler..och det fina i kråksången är att berättelsen är berättad sammanhängande. Så långt är allt mycket bra och jag tycker författaren ska ha en eloge för att överhuvudtaget få det hela att hänga ihop med alla förvecklingar och sidospår. Dessutom har vederbörande lyckats med konststycket att väva in egna humoristiska reflektioner i en annars mycket sakligt återberättad historia..BRA JOBBAT!

Huvudpersonen det hela handlar om gav sig ut på nätet igår fullkomligt ovetandes om att det idag skulle publiceras den sanna versionen av de villfarelser hen försökt pracka på de som velat lyssna och, för den delen, oss som varit totalt ointresserade också . I gårdagens blogginlägg sågade hen hela svenska folket jäms med fotknölarna..ALLA svenskar!

Bloggar skrev naturligtvis om utspelet och det kom reaktioner i form av kommentarer.

Idag publiceras så inlägget som förarbetats under en hel vecka och som jag trodde skulle föranleda, åtminstone samma bloggläsare som kommenterade  utspelet igår, att kommentera den historia som ligger till grund för huvudpersonens “bloggspya” igår..och vad händer..i stort sett tyst..någon enstaka kommentar!

I mitt huvud ringer Martin Luther Kings ord:

Den stora tragedin är inte de onda människornas brutalitet utan de goda människornas tystnad

Varför denna tystnad?

Är det så att innehållet i historien skrämmer folk till tystnad? MEN HALLÅ? nu lever vi i en demokrati..vi har yttrandefrihet..passa nu på att solidarisera!

Ja..joo.. jag vet att jag kanske skulle länka till de båda inläggen. MEN av ren självbevarelsedrift gör jag inte det. Det kan man tolka som tystnad om man så vill. Jag ser det som att jag sagt det jag behöver och efter att jag själv blivit kränkt och “påhoppad” av, låt mig kalla hen, “bloggspyan” avstår jag denna gång

3 kommentarer:

  1. Jag är glad att du gillade det, det var ingen lek att gå igenom allt skitsnack.

    Jag skriver anonymt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår vem du är ;) och kan bara säga det förstår jag..att det inte var någon lek!

      Men som jag skrev tycker jag du har lyckats få en helhet och jag vet att det betyder jättemycket för de som drabbats men även för de som bara sett "glimtar" av skiten.

      För min egen del är det viktigt med själva ordet..sånt här får inte pågå i det tysta!

      BRA JOBBAT!
      /Ewa

      Radera