lördag 21 april 2012

Inte en människa..

nästan kusligt!

Har fejat undan sjukveckans eftersläp och känner mig jättenöjd. Ska bara vika tvätten när den torkat..sen så!

Energin tog slut nu när vi stoppat magarna fulla med torsk, potatis och äggsås och sängen hägrar..vila middag under den gosigaste av plädar.

Innan lunch gick jag långpromenad med hunden. Det är så jäkla kallt och grått här och som rubriken förtäljer träffade jag inte en enda människa..helt öde! Inte ett hundekipage ingenting. Det enda liv vi stötte på lillgreken och jag var två ekorrar som fick bråttom upp i varsin stor gran.

Lillgreken Stawros är VÄLDIGT intresserad av ekorrar..VÄLDIGT. Han studerar dom. Sitter still och vickar så där gulligt på huvet som han gör när han inte riktigt förstår vad det är frågan om!

Igelkottar däremot är han rädd för..eller han var inte från början men i förrgår kväll vid kissrundan så nosade han väldigt intresserat på ett ställe där han alltid brukar lukta lite extra mycket för ALLA hundar går där och skvätter.

Ett plank som omger en asfalterad plan där man på vintern kan åka skridskor och nu på våren åker barna skateboard där. Vid planket har samlats små lövhögar och det är där ALLA hundar kissar.

Han gick där och nosade som vanligt tills en av “lövhögarna” började röra på sig och fräsa.Det var ju mörkt och jag såg inget..bara hörde hur det prasslade och fräste. Jag gick närmare och då for han iväg som han var stucken av något, den lilla greken, och då såg jag JÄTTEKOTTEN..största jag sett!

Den lilla greken var skiträdd och skällde som en tok.Det gick inte att få honom därifrån heller och lyfta upp honom ville jag inte för då skulle jag ju förstärka hans rädsla..jaa jesus vad man får vara med om.

Jag satte mig ned på huk och pratade med den mycket upprörda hunden. Han lugnade sig så vi kunde gå hemmåt men hela vägen hem boffade och poffade han. Ja han låter så..”Boff” och Poff” när han grälar..när han inte riktigt är tillfreds med tillvaron.

Trevlig lördag and now it´s NAPTIME!

2 kommentarer:

  1. Visst är det kusligt när man inte möter en enda människa när man är ute på dagen :o *ryser*

    Kram och sov sött :)

    SvaraRadera
  2. Jättekusligt! Här brukar det ju alltid vara någon ute och går med hunden..eller stavar eller springer i spåret..men ingen! Nästan overkligt var det!

    Tror alla sitter inne och "boar" för det är så kallt..eller också är de på shoppingcentrat och trösthandlar.

    Vi vill ha vår..helst sommar..men varm vår räcker till att börja med!

    TACK ;)

    SvaraRadera