tisdag 17 april 2012

Försäkringskassans senaste..

“Det kostar att ligga på topp”..”Vissa jobbar på toppen av sin förmåga”

Jag kan ju säga att det är många såna “sanningar” som far genom huvudet efter att min vän Nicole gjort mig uppmärksam på en relativt ny blogg i bloggvärlden.

Kundcenterbloggen

Vill på intet sätt göra reklam för den här i min egen blogg men den måste få lite uppmärksamhet..

Bloggen som har adress http://ehultengren.blogspot.se/ är en..vad jag kan förstå, egenhändigt tillsnickrad blogg av självaste kundcenterchefen ..blogspot.se..skumt!

Varför det är skumt? haha..joo eftersom det är Försäkringskassans kundcenter bloggen handlar om och Försäkringskassan har ju en egen domän !

Vad kan man läsa om på bloggen då? joo..om HUR det fungerar där i kundcentret..om hur schemat läggs och om hur intentionen/erna är för kundmöten.

Riktigt humoristiskt tycker jag det är när vännen Nicole kommenterade gårdagens inlägg så VIPS försvann kommentaren och kommentarsfunktionen också.
DET kallar jag öppenhet och vilja till kundkontakt!

Min feedback till kundcenterchefen blir att inläggen passar sig alldeles utmärkt för Försäkringskassans intranät och jag vill råda till att kontrollera HUR man kan använda kassans domän för ev bloggande..det blir tämligen oseriöst det hela när blogspot som verktyg används av en myndighet . Fågan är hur beslutat det är i den interna IT-policyn hur myndigheten ska använda sig av andra domäner.. för hon skriver ju i egenskap av chef på Försäkringskassans Kundcenter..högst tvivelaktigt!

Jag tror hon, chefen, är bloggsugen..hon vill också blogga men kan inget om verkligheten utanför väggarna på kassan så därför ter det sig naturligt att fixa sig en egen blogg..i sitt namn..och skriva om hur DET BORDE VARA på kassan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar