måndag 30 april 2012

För bråttom..

Måndag och Valborg.

Hoppas rislyktorna får dominera kvällshimlen istället för raketer och smällare.

Helgen fullkomligt rusade förbi..känns det som. Tapetsering i lördags och igår trädgårdsfix. Gårdagens värme lurade mig. Lättlurad och utan tålamod är ingen bra kombination. Planterade blomlådorna som varje år pryder planket på uteplatsen. Det trots att jag sa till grannen att “det är för tidigt!”

Sen kollade jag sajterna för kommande väder och joodå..det skulle vara ett antal +° framöver så då skred jag till verket och gjorde iordning blomsterprydnaden.

Nu..denna Valborgsmorgon är det vitt på taken..det kallas frost och gör så att för tidigt utplanterade blommor fryser..vissnar..och..jaa du fattar själv!

Det verkar som de bådaarrangemangen har klarat sig undan gubben frost..blomlådorna hänger en bit upp på planket och ganska skyddat.

Chili, paprika och fuchsior får stanna inne ett tag till. Vågar inte riskera något efter all omvårdnad de fått sedan flera veckor tillbaka..värmen måste komma ordentligt först.

TUR..hade jag också alldeles nyss. I hjärnkontorets minnesvrå hade noterats att jag skulle infinna mig på Arbetsförmedlingen kl 13.00.

Turen bestod i att jag tittade på kallelsen och där stod en bra mycket tidigare tid än 13.00. Tänk vilket senario det hade blivit om jag INTE infunnit mig!

Trevlig Valborg på dig och tänk på Djuren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar