fredag 3 september 2010

Dobidoo..

äntligen helg!
Fredagsvattning av orkideer är det enda som utförts sen jag anlände hemmet för några timmar sedan. Schemalagd vattning på fredagar..det var väl tusan om inte jag skulle kunna ha fina orkideer som alla andra..jag brukar vattna ihjäl dom..antagligen ..för dör gör de..eller de jag haft tidigare men den här gången kommer det att lyckas..det vet jag!!

Verkligen jättefina..tvåstängliga med kraftig bladrosetter. Riktigt kul var det i måndags när älsklingen och jag var på IKEA för orkideinköp..vi gick så klart in från fel håll och ALLA vi mötte bar på orkideer..väldigt vackert faktiskt..orkideceremoni på IKEA!

Jahaja..gäsp! Har inte så mycket mer att förtälja tror jag..efter en energikrävande heldagsutbildning är det bara hänga soffa som gäller. I morgon däremot..då behövs en insats så jag vilar till mig till i morrn och vi hörs då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar