måndag 6 september 2010

Konsekvenser..

Fantastiskt sensommarväder eller tidig höstväder..hur man nu vill se det.

Längtar nu till helgen och hoppas så att Annika och Björn dyker upp här hemma på sin färd tur och retur Ljungskile-mellansverige-Ljungskile..hoppas..hoppas!!

Processen fortskrider och nu börjar det bli dags att sätta ner foten. Varför då..jo för när det tillrättalagda ansvaret inte tas om hand av ägaren..och det får konsekvenser för mig ..Då är det nog..där är jag nu.

Ansvar är ett märkligt fenomen..vet inte om du minns men jag hade ett långt utlägg om det tidigare..kanske två veckor sedan nu..det där om att vissa bara vill ta en del av ansvaret..resten får vara. Ansvaret blir då som en kokhet potatis som kastas runt..och eftersom den är så jäkla het  skyndar sig den som fångat den att kasta den vidare så  han eller hon inte bränner sig.

Det är väl ändå bättre att ägaren av potatisen tar hand om den så den får kallna!!!!

Hur som helst..jag tar inte emot kokheta kastade potatisar..

3 kommentarer:

  1. Pst, tänkte bara säga att du kan ta bort länken till min blogg. Har lagt ned den... Kram!

    SvaraRadera
  2. Men det tycker jag inte om!!..den är ju ett viktigt ställe ju..har ju läst den längelänge nu ju..du!!

    KRAMAR...får länka till ngt annat då kanske;)

    SvaraRadera
  3. Jo jag vet....men... Kram!

    SvaraRadera