söndag 5 september 2010

Klipp..

Söndag kväll och MYGGBITEN..rejält! Så in i helsike med mygg vi har helt plötsligt ..är inte det märkligt i september?

Ny utfrågning i Sv1..Lars Ohly svarar på frågor om var V står i olika frågor. Nu har jag sett alla hittilsvarande utfrågningar utom den med Göran Hägglund..KD och jag tror inte jag missade så mycket ..faktiskt.

För att vara en som inte ska rösta (för första gången sen jag fick rösträtt) så verkar jag vara otroligt aktiv om jag jämför med omgivningen..det går inte att dra igång några som helst diskussioner för  nästan INGEN ser de direktsända utfrågningarna..de vet helt enkelt inte vad som skiljer i de aktuella frågorna..skrämmande!

Rösta ska dom..trots att de inte vet vad som står för dörren när valet är över om man lägger sin röst si eller så. Jag däremot är då fruktansvärt intresserad men ska inte rösta...och om du visste vad många nedlåtande synpunkter folk har om det..RÖSTA SKA MAN!!..varför då?? Det finns INGEN att rösta på!! Ingen av de etablerade partierna som berört frågan UTANFÖRSKAP..i Örebro ställs det inte ens ut några valplakat i Vivalla, kommunens stora invandrartäta område. De bryr sig helt enkelt inte om UTANFÖRSKAPET politikerna i Örebro!.

Arbetslösheten är väl det enda utanförskap som det talas om..men den verkar ju inte heller vara så lättlöst. Men ALLT ANNAT UTANFÖRSKAP DÅ??

Jag är verkligen livrädd att de etablerade partiernas oförmåga kommer gagna SD i detta val..livrädd är jag!!

Klipp ja..Neej jag har inte gjort några aktieklipp i helgen men däremot har jag klippt gräsmattan och klippt håret av yngste sonen..klippt på några växter har jag också gjort och jag hade kunnat göra klipp hos "Tysken" för där har vi varit älsklingen och jag som "sakkunniga" när några nära och kära står i startgropen att kitta upp sig på ny..STOR..tv!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar