lördag 25 september 2010

Man borde inte skratta..

åt en en 4-åring som har brutit armen men..

När jag idag på eftermiddagen anlände Prinsessornas residens ringde jag på dörren..Prinsessmamman öppnade och då hörde jag Prinsessans höga stämma från vardagsrummet där hon satt med armen i högläge - "Min Ewa..jag har CHIPS på armen!"

Jaa det hade hon..jaa inte chips utan gips på hela den undre delen av högerarmen..liten<3<3<3.

Vid gott mod trots lite värk nu och då och sovit dåligt i natt men annars var det full fart med lite paus nu och då med armen i högläge. Rätt som det var skulle hon duka av bordet efter att vi fikat..med vänsterhanden. !! Hon staplade 5 assietter ovanpå varandra och skulle sedan bära dessa med den friska armen..då ryckte farmodern ut.. Jesus vilket tempo hon har Prinsessan.

Lillprinsessan blir mer och mer vaken..och rund. En välmående liten tjej. Trots den påkallade uppmärksamheten från Prinsessan fick farmodern i alla fall hålla Lillprinsessan en lång stund..fick henne att sova också:)

Efter en cykeltur i småregn och blåst (8m/s) i motvind har jag nu åter intagit den röda soffan och kollar "Harry mötte Sally"..tycker faktiskt inte den är lika bra som jag tyckte förra gången!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar