söndag 20 november 2011

Lervälling..

Det skiftar..vädret, kan man säga! I går som en vårdag och idag som riktigt höstväder med regn och PLASK!

Den stora lilla greken och jag promenerade samma rutt idag som igår och när vi kom hem fick jag ropa åt älsklingen “SÄTT PÅ DUSCHEN!” ..gjorde ett handdukspaket av hunden och bar honom upp för trappan in i duschen. SKITGRIS var den korrekta beskrivningen men gud så roligt han hade.

Som nyduschad är han minst sagt gyllig Ler självfallet i pälsen gör honom till en riktig rufsboll när han varit ordentligt blöt..sååå mjuk!

Efter mycket jävelskap blev filmen, jag nämnde i gårdagens inlägg, klar..
Valplek..
Tråkigt när en måste vara kopplad men den lilla sötnosen Bella var på “barnpassning” hos farfar som var osäker på om det “lilla” livet skulle sticka.

Som du ser är han en tuffing den stora lilla greken men det beror på att han känner motstånd i den “lilla” valpen av rasen Berner Sennen.

Stawros brukar leka med en annan valptjej..Bettan 16 veckor av rasen Jack Russel då är det en helt annan lek.. Terrierlek som går till så att det jagas en hel del..det brottas och så använder terriern munnen och “lekbits”. För en ovan ser det ganska hemskt ut men “betten” är ganska harmlösa..jag har provat nämligen, jag har satt in fingrarna emellan så därför vet jag Ler

Sköna söndag på Dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar