torsdag 10 november 2011

Storken har flugit förbi..

..och min häxnäsa har nosat rätt ..igen!

Nja..fel på tiden men jag hade inte tagit med i beräkningen att det är fullmåne Blinkar

Jorå så att..som du säkert läste så skrev jag i fredags ner vem som skulle nedkomma med vad av de gravida mammorna.

Grannen fick en flicka Ler 4 kilosbebis! Jag blev så till mig när jag fick veta så jag glömde alldeles bort att fråga vad den lilla bebisflickan ska heta.

Rött hjärtaGRATTIS GRANNEN och LYCKA TILL

med BEBISFLICKAN Rött hjärta

Den lilla greken har slagit världsrekord i att vara sugenLer ..jag borde ha filmat det hela men jag hade inte en tanke på kameran.

Så här var det..

Jag köpte hem ungnötlever för att torka i ugnen och ha som hundgodis.

Så fort jag öppnat förpackningen fick han ju såklart korn på att det hände saker i köket så han kom farandes. Den lilla greken stod på bakbenen för att komma å nära med nosen som möjligt och jag kan ju säga att det var svansföring på hög nivå.

Jag tänkte “hmm det kan väl inte vara så farligt att han får smaka en liten liten bit rå lever?!?” så jag klippte en yttepyttebit av inälvsmaten och kommenderade “sitt”.

Stawros tog emot den lilla leverbiten med munnen men spottade raskt ut den.”Konstigt” tänkte jag..men sen höll jag på att skratta ihjäl mig när jag förstod att den yttepytte lilla levern spottats ut för att den lilla hunden tyckte det luktade så gott så han skulle rulla sig på den yttepyttiga biten Ler

Den har torkat färdigt nu..ungnötslever..och jag kan säga att det blev en favorit! Jag har inte smakat..nej Lermen av reaktionen att döma verkar det vara en delikatess!

3 kommentarer:

  1. Haha!
    Rolig liten vovve! Klart han vill lukta lever!

    SvaraRadera
  2. *Skratt* Han är för go ♥

    Grattis till grannen :)

    SvaraRadera
  3. *Ler* jaa ni skulle ha sett hur han försökte lista ut HUR han skulle rulla sig i den lilla lilla biten..så jäkla söt♥

    SvaraRadera