söndag 13 november 2011

Utan lunch på fars dag..

*skrattar* ..så kan det gå!

Som sagt fars dag och i morse fick jag för mig att laga en riktigt god lunch till mig och älsklingen så här på farsdag. Kände efter och fick då veta att JAG var sugen på potatisgratäng men mycket vitlök. Ingen grädde hemma så jag tog hunden med mig till närbutiken och vi var borta bra länge eftersom hunden träffade många lekkompisar efter vägen.

Hemma 12.30 och Älsklingen hade bestämt med “grabbarna” att de skulle komma hit och lira i studion kl 14.00. Lugnt..tänkte jag och iordningställde gratängen och in med den i ugnen..start och 225°.

Fixade sen med köttet och när graderna stigit vred jag om ugnsknappen till över och undervärme..trodde jag Förvånad

Köttet blev klart och klockan var 13.40..jag hade dukat och skulle precis ropa på älsklingen att det var dags att äta..DÅ upptäckte jag att ugnen var så gott som kall ..jag hade vridit om knappen till “lampa” SUCK!!!

Älsklingen blev således utan godmaten ..dock inte utan mat eftersom han fick värma rester sedan igårBlinkar

Inte min dag idag..glömde att köpa kaffefiter (har inte ett kvar)..vattnade blommorna som stod på skänken (den nyslipade) ..SUCK..då  visar det sig efter en bra stund att den ena Höganäskrukan har en spricka i botten som LÄCKER VATTEN = vattenfläck Ledsen

Jag är inte slarvig..har bara lite otur, som Nicole brukar säga Blinkar

2 kommentarer:

  1. *skrattar* På "lampa" :P Förlåt men jag skrattar så tårarna rinner :e ♥

    SvaraRadera
  2. *Skrattar* jaa tänk så det kan bli :)

    ♥♥♥

    SvaraRadera