fredag 4 november 2011

Lussekatt..hmmm..

*Ler* kollade Facebook alldeles nyss och såg att Nicole käkat lussebulle..redanFörvånad

Jag vet hur det är då jag gillar att tjuvstarta på Semla. Minns häromåret när jag käkade semla på annadag jul Ler Virre min vän uppe i Umeå upplyste mig då om att semlor endast är tillåtet på själva semmeldan men det är ju där uppe i norr det Ler såhär söderut har vi ingen ordning på vare sig semlor eller lussebullar..vi käkar helt enkelt när vi är sugna och bakverken finns att tillgå.

Här hemma fanns inget sött att tillgå idag. Så jäkla fikasugen..inte en bulle, kaka och slut på mjölet var det så jag kunde inte bakamig en kaka heller..eller kunde jag?

100 år sedan jag gjorde negerbollar men gud vad gott..mycket kakao i och en skvätt starkt kaffe och kokos på.

*hon som sjunger nu på Idol kan inte vara nöjd..jesus vad illa det lät*

I dag var tiden satt för grannen att få bebis men än så länge har det inte blitt nåt!

I morse fick jag titta hur en annan blivande mamma såg ut i ansiktet. Varför? jo men det vet du väl att jag ser i ansiktet på blivande mammor när det är dags Blinkar ..joo det är helt sant!

Den beräknade nedkomsten ska ske om två veckor ..den 18 november men se det tror jag inte..10 eller 11 tror jag tralala!

Det ska ju komma en bebis till och den lilla klimpen kommer anlända den 15 december..tror jag men det går inte läsa i den mammans ansikte än. Tror den är beräknad till den 11 december men se det tror jag inte..15e känns det som Blinkar

ÅÅÅ vad det är roligt med bebisar .. jag tror grannen får en flicka.. de andra två blir pojkar..tror jag Ler ..jag vet..häxvarning men vi får väl se Blinkar

3 kommentarer:

  1. Det var gott kan jag lova ;)

    SvaraRadera
  2. Förstår det :)..blev sugen själv faktiskt!

    När jag fick se bilden blev jag alldeles förvirrad..tänkte "men gud är det nu :O" trött i skallen men det blev ganska kul när jag förstod att det nu är början av november..inte december ;)

    KRAM ♥

    SvaraRadera
  3. Ps, vad fin Stawros' egna sida är :)

    SvaraRadera